Wednesday, October 30, 2013

Autumn make-up: What I love...



 Nagellak/ Nail polish


From left to right:
nr. 41 Long Lasting Nail polish - Hema
UpperWILDside - Catrice
nr. 139 Walk on the Wild Side - Essence
nr. 31 - Biocura
De nagellak van Hema is het perfecte zwart voor mij! Ik vind matte zwarte nagels vaak 'hard' overkomen. Dit zwart heeft een donkergrijze ondertoon en bevat een lichte metallic-glans. Ik breng meestal twee lagen aan, maar zelfs één is best al dekkend genoeg. Handig is dat het inderdaad minstens een week blijft!
The Hema- nail polish is the perfect black to wear on my nails! Often I find matte black nails to be a little "harsh". This black has a dark grey undertone and has a slight metallic feel to it. I usually apply two coats, but even if you did one, it would be enough. AND it is indeed a very long lasting nail polish.


De UpperWILDside doet me terugdenken aan mijn oude schooluniform. Het had dezelfde marineblauwe kleur (al weet ik niet of ik aan mijn uniform herinnerd wil worden). Al bij al is dit een leuke afwisseling voor mijn zwarte nagels en hou ik het toch nog 'classy'. Op de foto heb ik één laag aangebracht, maar twee maken de kleur net iets intenser.
The UpperWILDside reminds me of my old school uniform (I don't know if I want to remember my uniform...). It had the exact same navy blue colour. BUT I like this one, because it is a nice change for my black nails. It is dark, but still elegant and classy. On the picture I only applied one coat, but if you want a more intense look, you should apply two.

Walk on the Wild Side is een leuk "leger"groen kleurtje met een lichte (heel subtiele) glitter.  Het is een makkelijk te combineren kleur en zeker één van mijn favorieten!
Walk on the Wild Side is a fun army green colour with a subtle shimmer. It is easy to match your outfit with and without a doubt one of my favorites!

De Biocura nagellak (verkrijgbaar bij Aldi) is in mijn ogen het perfecte kersen- / wijnrood. Breng één laag aan voor een iets luchtiger effect en twee voor een diepe kleur. Ik hou van deze kleur. Het is zo elegant, niet zo hard als een standaard rood en best wel een sexy kleur!
The Biocura nail polish (available in Aldi) is for me the perfect cherry-/ wine red colour. Apply one coat for a airy feel and two for a deep colour. I just love this colour. It is such an elegant colour, not as harsh a the standard red and actually a sexy colour!

Ogen/ Eyes

The Ludinelle palette from Yves Rocher
Dit is best al een oud palette aangezien het ooit van mijn mama is geweest, maar aangezien ik nog maar vrij recentelijk mijn oogleden als een schilderdoek gebruik, heb ik dus ook niet veel kleuren nodig. Deze 3 zijn mijn "favoriete" kleuren; een bessenkleur (1), een nude met een zachte glinstering (2) en een donkerbruin (3). Ook het olijfgroene (links onder het zwarte) is best een mooie kleur!This is actaully an old palette that used to belong to my mom, but since I only recently started to use my eyelids as a canvas, I didn't need that much colours. These three are kind of my favorite; a cranberry (1), a nude with a light shimmer (2) and a dark brown (3). Also the more olive green toned colour (left under the black) is actually a very nice colour as well.




De Color Tattoo in On and on Bronze van Maybelline is prachtig. Het kan gebruikt worden als een basis, maar is ook mooi op zichzelf. Het is makkelijk aan te brengen met je vingers en blijft een hele dag zitten. Ik vind dat bruine kleuren mijn ogen mooi accentueren (het blauwe). Verder hoef ik ook niet te vertellen dat zo goed als iedereen verliefd is op deze producten.
The Color Tattoo in On and on Bronze from Maybelline is just fabulous. It can easily be used as a base, but is also really beautifull on its own and it is really easy to apply with your fingers. I think that brown colours make my eyes look bigger and bolder (as in make the blue in my eyes be more accentuated). I don't have to convince anyone that everybody loves this product.


Dit koperkleurige potlood van Hema is prachtig met blauwe ogen. Het is net alsof je ogen stralen (dat zei mijn Squishy toch)! Het is super gemakkelijk aan te brengen, makkelijk te 'blenden' en blijft de hele dag intens! Ze zijn ook gemakkelijk voor het maken van een  'smokey eye'. Ik heb ook het donkergrijze en het crêmekleurige oogpotlood.  
This copper toned pencil from Hema is just amazing with blue eyes. The colour makes your eyes shine bright like a diamond (well, that's what my Squishy said)! It is super easy to apply, to blend and stays on all day long. They are also really easy to make a smokey eye. I also have the dark grey one and the cream one.


Lippen/ Lips


Dare to Wear van Essence is een prachtig bessenrode kleur. Perfect als je een donkere lip niet direct aandurft!
Dare to Wear from Essence is a beautifull berry colour. Perfect if you don't feel comfortable rocking the dark colours!

Dare to Wear - Essence
Nr. 107 van de Kate Moss Matte Lipstick Rimmel Collection is een 'burgundy' rood. Ik ben eerlijk gezegd verliefd op deze kleur; het is rood, maar toch ook bruin en een beetje paarsig. Het is een matte finish waardoor hij een hele dag opblijft, zonder te moeten bijwerken! Tevens is hij ook de favoriet van vele beauty bloggers.
Indien je meer voor een 'glossy finish' bent, raad ik de Bourjois Lipstick in nr. 14 aan. 
Nr. 107 from the Kate Moss Matte Lipstick Rimmel Collection is a burgundy red. To be honest; I am in love; it is a red colour, but there are hints of brow and purple. It has a matte finish, so it stays on for hours without going anywhere! He is also one of the favorites from many beauty bloggers.
If you are more into a glossy finish, I recommend the Bourjois lipstick in nr. 14.

nr. 107 - Kate Moss Matte Lipstick for Rimmel

Cutting Edge van Rimmel is een echte statement kleur; je durft het aan of net helemaal niet! Ik vind deze paarse topper prachtig met opgestoken haar. Als ik deze kleur draag, voel ik me best wel 'vampy'! Ook hier raad ik een Bourjois lippenstift aan in nr.18, indien je voor de meer glossy finish bent ( en een tint lichter), want deze is ook best mat.Cutting Edge from Rimmel is a true statement colour; you dare to wear or not all! I think that this purple topper is gorgeous with an updo. If I am wearing this colour, I feel instant 'vampy'! If you like again a more glossy finish (and a hint lighter), I recommend the Bourjois lipstick in nr. 18


Cutting Edge - Rimmel

Andere lipproducten die ik graag aan mijn collectie zou willen toevoegen zijn; Bourjois Color Boost in Plum Russian, Clinique Chubby Stick Intense for Lips in Grandest Grape (plum) en de Dior '5th Avenue' lipstick van de Rouge Edition...
Other lip products I really want to add to my collection are; Bourjois Color Boost in Plum Russian, Clinique Chubby Stick Intense for Lips in Grandest Grape (plum) and the Dior '5th Avenue' from the Rouge Edition...



Bisous, S.